|
Regisztráció
. *** Internetes pénzkereset  03-25-12 Stabil, passzív jövedelem! http://antika12.zeekrewards.co... *** Jövedelemkiegészítés  03-26-12 Ez egy ingyenes felkészítő Weboldal, ajándékba megkapod... *** Keresetkiegészítés befektetés nélkül online  02-14-12 Kedves Érdeklődő! Hallottál már a Facebook sikeréről... *** Hó végén nincs pénzed? Nekem sem volt.  04-02-12 Keresd Magad Degeszre! Ez a neve annak a weboldalnak, amit ... *** Aranybefektetés  03-21-12 Szeretné tudni, hogyan kreálhat annyi pénzt az arany befe... *** Internetes pénzkereset  03-25-12 Aki még nem tag a wazzub ingyenes közösségbe meghívom. ... *** Erre vártál!  03-04-12 Sziasztok! Két magyar vállalkozó egy forradalmi ötlet... *** Hogyan valósíthatod meg az álmaid?  03-23-12 Otthoni munkalehetőség!! Munkatársakat keresek! Lelkes é... *** ZPhOdLnjPX  03-12-12 Sokat nem is tudok hozze1fűzni, csak annyit, hogy egyete9rt... *** Új ötlet, új lehetőség  05-07-12 Szeretném felhívni a figyelmet egy zseniális ötlet alapj... *** 
DXN
A kávé káros hatásai E-mail
SatartlapTwitterFacebookJP-Bookmark

A kávé „mellékhatásai”

A kávé magas vérnyomást vált ki, növeli a vér koleszterinszintjét, így növeli a szívbetegségek kialakulásának veszélyét. A hatvanas évek közepétől három fő problémát vet fel a túlzott kávéfogyasztás: a koszorúér megbetegedéseket, hasnyálmirigy rákot és negatívan befolyásolja a termékenységet. Az American Journal of Clinical Nutrition nemrég a le nem szűrt kávé egészségre való hatását vizsgálva megállapította, hogy ha valaki szűrés nélkül fogyasztja a kávét, jóval nagyobb az esélye, hogy az illető valamilyen koszorúér megbetegedésben fog szenvedni. A kutatások a hasnyálmirigy rák kialakulását is összefüggésbe hozták a túlzott, nem szűrt kávé fogyasztásával. A vizsgálatokat 1983 és 1992 között végezték, és 400 hasnyálmirigy rákban szenvedő beteg táplálkozási szokásait hasonlították össze; ez alapján állapították meg, hogy létezik összefüggés a betegség és a kávéfogyasztás között. Ugyanakkor más felmérések azt mutatták, hogy a mérsékelt kávéfogyasztás csökkenti a vastagbélrák kialakulásának lehetőségét. A túlzott kávéfogyasztás hatással van a termékenységre is. A terhes kismamák csak kis mennyiségben ihatnak kávét, mert károsan befolyásolja a születendő baba súlyát. A túlzott kávéfogyasztás hozzájárulhat a csontritkulás kialakulásához is, főleg a változó korban, ugyanis a koffein akadályozza a kalcium felszívódását. A kávéban igazából nem találunk értékes tápanyagot, kivéve a niacin elnevezésű vitamint, amely a kávészemek pörkölése közben képződik. Sajnos a kávé nem dúskál niacinban, egy csésze italban körülbelül egy milligramm niacin található. Az amerikai Creighton Egyetem Oszteoporózis Kutató Központjának (CUORC) szakemberei bebizonyították: a szénsavas üdítőitalokban található koffein elvonja a csontrendszerből a kalciumot – olvasható egy egészségügyi szaklap hasábjain. Kiderült ugyanis, hogy a különféle kólákat és egyéb szénsavas üdítőitalokat fogyasztók szervezete fokozott mennyiségben választja ki a csontok e létfontosságú összetevőjét a vizeleten keresztül. Az intézet munkatársai szerint mindez egyre növekvő problémaforrásként különösen a fiatalok körében jelentkezik, akik tendenciózusan egyre több üdítőt, ugyanakkor egyre kevesebb kalciumban gazdag tejet fogyasztanak. A jelenség a világ többi országában, így hazánkban sem ismeretlen, sőt még a fejlődő országok fiataljai is egyre több kólát isznak – ha tehetik. Robert Heaney és Karen Rafferty, a CUORC kutatói a frissítők emberi szervezetre gyakorolt hatásait kereső vizsgálataik során jutottak el következtetésükhöz: a koffeintartalmú szénsavas frissítőket fogyasztó harmincfős csoport tagjainak vizeletében ugyanis jelentékenyen megnövekedett a kalcium mennyisége. Később az is kiderült, hogy a kalciumvesztésért az üdítők gyakori összetevői, a foszfor- és a citromsav nem okolhatók, csak a koffein. A Brit Dietetikai Szövetség szóvivője szerint már napi négy doboz kóla jelentősen fokozza a fiatalkori csontritkulás kockázatát. Ám a koffein miatt nemcsak a kólákkal kell vigyázni, hanem a kávéval, a keserű csokoládéval is – tette hozzá. A szénsavas üdítőitalok rontják a fogakat, hozzájárulnak az elhízáshoz, és most kiderült: csontproblémákat okozhatnak.

A szívbetegségek és a kávé

A feketekávé megnövelheti egyes, szívbetegséget okozó aminosavak vérbeli koncentrációját – feltéve, hogy a kávéból előzetesen nem távolítják el szűrőpapír segítségével a benne található diterpent, amely állítólag hozzájárul a káros koleszterinek felhalmozódásához. Ez már egymagában sem „jó hír” a naponta nem is egy duplát elfogyasztók számára, nem beszélve a hollandiai Wageningen Mezőgazdasági Egyetemén nemrég végzett kutatások eredményeiről, amelyek arra utalnak, hogy még a szűrt kávé sem ad teljes biztonságot, mivel a szívbetegségek és az infarktus bekövetkezésében minden bizonnyal a koleszterinhez hasonló mértékben közrejátszó homocystein áthatol a szűrőn, és az italban marad. A fentiek kísérleti alátámasztására a hollandiai kutatók 30 felnőttel két héten át szűretlen kávét itattak, míg a megfelelő ellenőrző csoport csak vizet, teát, tejet, kakaót, illetve erőlevest fogyasztott. Az időközben műszerekkel végzett mérések és vegyelemzés tanúsága szerint a kávét fogyasztott kísérleti személyek vérében a homocystein szintje mintegy 10 százalékkal emelkedett. Mint később kiderült, a homocystein felhalmozódása akkor is bekövetkezett, ha a vizsgált személyek szűrt kávét fogyasztottak, mindezért tehát nem a diterpen, hanem valamely más vegyület – talán éppen maga a koffein – a felelős.

Az energiaitalok káros hatásai

A detroiti szakemberek azt tanácsolják a szívbetegségben szenvedőknek vagy magas vérnyomással küszködőknek, hogy messze kerüljék el az energiaitalokat.Az energiaitalok káros hatása a koffeinnek és a turinnak tulajdonítható. Ez az aminosav szintén kihat a szívműködésre és a vérnyomásra. A kutatás során a szakemberek energiaitalt itattak az önkéntesekkel, aztán megkérték őket, hogy üljenek le és nézzenek meg egy videofilmet. Tehát teljes nyugalomban voltak, amikor megvizsgálták bennük az energiaital hatását. Az egészséges önkénteseknél a vérnyomás növekedése és a szívverés felgyorsulása nem közelíti meg a veszélyes mértéket, ám a szív- és érrendszeri betegségben szenvedőknél erre nagy az esély – szögezték le a szakemberek.

 

online
marketing
honlap
keresőoptimalizálás
webkonferencia
oktatás
reklám
szponzor
mentor

Top hozzászólók

Powered by Disqus

Tájékoztatók

Május 2012
V H K Sz Cs P Szo
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Az oldal megosztása

Az online marketing sikerhez vezető, korábbi, kiszámíthatatlan ered- ményű hálózatépítéshez képest újszerű straté- giáiról és eszközeiről szóló marketing és informatikai hírlevélre ITT iratkozhatsz fel:

Otthoni online jövedelem RSS

Értesítő kérés

Vagy: E-mail értesítő

Értesítést kérek

az oldalon megjelenő új cikkekről

E-mail cimem:

Delivered by FeedBurner

Küldött értesítések

Legújabb hozzászólások

Powered by Disqus

A gazdagság titka Jim Rohntól
Jim Rohn gondolatai a tanulásról
noimage
otthoni internetes munka
( / Munkalehetőségek)
2012. május 19., szombat
Új ötlet, új lehetőség
Új ötlet, új lehetőség
( / Munkalehetőségek)
2012. május 07., hétfő
Hó végén nincs pénzed? Nekem sem volt.
Hó végén nincs pénzed? Nekem sem volt.
( / Munkalehetőségek)
2012. április 02., hétfő